04/03/2015

Quim Masferrer protagonitza una campanya de reciclatge per escèptics

La campanya començarà el dia 5 de març

BARCELONA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

   L'actor Quim Masferrer, que presenta el programa de TV3 'El foraster', protagonitzarà la nova campanya de reciclatge de la Generalitat 'perquereciclem.cat', que es dirigeix especialment als ciutadans escèptics i tindrà un to "pròxim i pedagògic" per desmuntar tòpics anti-reciclatge.

   Han presentat la campanya aquest dimarts en roda de premsa el director de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC), Josep Maria Tost; el director de Comunicació d'Ecoembes, Antonio Barrón; el director general d'Atenció Ciutadana i Difusió de la Generalitat, Ignasi Genovès, i el director de màrqueting d'Ecovidre, Borja Martiarena.

   Segons una enquesta d'Ecoembes, el 87% de catalans diu que recicla, si bé els resultats de recollida selectiva a Catalunya desmenteixen aquest percentatge tan elevat, ja que tan sols es separa el 38% dels residus que es generen, mentre que aquesta xifra a la UE és del 42%, ha precisat Tost.

   Per aquesta raó, la campanya, que ha costat 2,1 milions d'euros sufragats per Ecoembes i Ecovidre, vol incidir en la població que mai recicla amb excuses com que no té un contenidor al voltant del seu habitatge, no disposa d'espai a casa seva, o bé perquè creuen que després els residus es tornen a barrejar.

   Aquesta publicitat, que relleva les campanyes 'Separar bé els residus és un joc de nens' i la popular i polèmica 'Envàs on vas', s'estrenarà aquest dijous i es dividirà en tres fases durant tot el 2015, en comptes de concentrar-se únicament entre desembre i gener com fins ara.

CAMPANYA ANUAL

   El març, s'emetrà 'Re, sí, clar!', en la qual Masferrer entrevistarà experts; el juny, amb '#joreciclo', buscarà persones influents que expliquin per què reciclen, i el novembre, es llançarà 'Els súper recicladors', en la qual l'actor visitarà el municipi que més recicla.

   Tost ha afirmat que la nova campanya busca "desvincular el reciclatge del missatge d'obligació o càstig per la ciutadania", optant per l'emoció i la credibilitat, pel que han escollit una cara coneguda per introduir el reciclatge amb naturalitat en les llars catalanes.

   Des d'Ecoembes, Barrón ha incidit que aquests anuncis han de reforçar la idea que un envàs buit "no és brossa sinó primera matèria" perquè, en comptes d'anar a l'abocador, pot ser reutilitzat.

Comentaris